CRM má být nejlepším přítelem obchodníka. Může mu pomoci uzavírat více zakázek, efektivněji pracovat s časem, spravovat obchodní případy a celkově zvyšovat zisk. Někteří obchodníci ale CRM systémy bojkotují a nechtějí je při práci využívat. Proč? To si povíme v dnešním článku.
Cílem CRM je zefektivňovat veškeré procesy ve firmě, vytvářet obchodní příležitosti, získávat nové zákazníky a posilovat vztah s těmi stálými. Pro velké množství obchodníků je i přesto CRM ztrátou času. Proč? Zkrátka neví, jak využívat CRM správným způsobem.
V tomto článku tak projdeme několik důvodů, proč vaši obchodníci bojkotují CRM. Ukážeme si, jaké funkce jsou pro obchodníky v CRM klíčové a s čím jim CRM může výrazně pomoci.
-
Automatizovaná data jako základ CRM
Jádrem CRM systémů jsou data, ze kterých mohou těžit všechna oddělení ve firmě – marketingové i obchodní oddělení, zákaznický servis a další.
Krok číslo jedna k tomu, jak zajistit, aby obchodníci využívali CRM s nadšením, je automatizovat veškerá data. Jak si automatizaci dat představit v praxi? Dobrým příkladem je e-mailová komunikace. Ve chvíli, kdy obchodník napíše zákazníkovi e-mail, díky automatizaci ho ihned vidí i v CRM. Veškerá komunikace je tak přehledně uložená na jednom místě a v případě potřeby ji mohou vidět všichni zaměstnanci ve firmě (nebo ti, kterým udělíte přístup).
-
Konec zmatku v zakázkách a obchodním procesu
Další důvod, proč si vaši obchodníci zamilují CRM je, že zaznamenává stav jednotlivých zakázek a pomáhá zdokonalovat obchodní proces.
Jednotlivé fáze vašeho obchodního procesu můžete v CRM zaznamenat velmi lehce. Všechna oddělení ve firmě tak vidí, v jaké konkrétní fázi se jednotlivé zakázky nachází. Výhoda je to také pro marketingové oddělení, které díky tomu může zákazníkům přizpůsobovat veškerou komunikaci a poskytovat jim relevantní nabídky.
-
Domlouvání schůzek během minuty
Cílem CRM je zefektivnit práci obchodníků. Skvělou funkcí, která šetří velké množství času je například meetingový kalendář od HubSpot CRM. Tato funkce je napojená přímo do kalendáře obchodníka a vidí veškeré jeho časové možnosti. Domlouvání schůzek je tak efektivní a rychlé, bez výměny desítky e-mailů.
Jak přesně funkce funguje? Obchodník zašle zákazníkovi link, který mu zobrazí jeho volné časové možnosti. Zákazník si tak rychle vybere termín, který vyhovuje oběma stranám.
-
Jednoduchá tvorba prodejní nabídky
V CRM máte uložena všechna data – jména, telefonní čísla, názvy firem a další informace. Obchodník tak nemusí jednotlivé údaje složitě hledat, zaznamenat je může do předpřipraveného formuláře, které CRM systémy obvykle nabízí a obchodní nabídku tak vytvoří během pár sekund. Zákazníkovi ji pošle e-mailem, počká než ji digitálně podepíše nebo případně rovnou i zaplatí.
Závěrem
Ve chvíli, kdy se obchodník naučí CRM využívat k vlastnímu prospěchu, stane se jeho nejlepším přítelem. Základem je, aby CRM systém pracoval za obchodníka a odváděl za něj nudnou a rutinní práci. To je totiž stav, kdy se obchodník může soustředit na důležitější úkoly.
Chcete se dozvědět více o tom, jak využívat CRM efektivně? Na blogu Autoarti by vás mohly zaujmout podobné články. Články, newslettery a ebooky, tam všude píšeme své zkušenosti, které pomohou naplno využít potenciál CRM i vám.