Domů SEO PPC nebo SEO? Do čeho se vyplatí investovat?

PPC nebo SEO? Do čeho se vyplatí investovat?

0 121

Rozjíždíte byznys a přemýšlíte, do čeho investovat finanční prostředky? Online marketing je alfou a omegou, a proto je nutné v počátcích zvolit mix těch správných marketingových kanálů, které vám pomohou dosahovat kýžených výsledků.

 

PPC reklama

PPC reklama vám pomůže zobrazovat se na horních pozicích ve vyhledávačích. Jde o rychlý způsob, jak získat konvertující zákazníky, kteří hledají vaše produkty nebo služby.

 

Výhody PPC reklamy

PPC reklama má mnoho benefitů. Kromě toho, že přináší výsledky poměrně rychle, můžete ji mít plně pod kontrolou. Optimalizovat ji, měnit cíl i rozpočet. Získáte tak slušnou představu o tom, kolik zákazníků dokážete přivést na web za vynaložené finance.

 

Nevýhody PPC reklamy

Abyste se dostali na první příčky, musíte samozřejmě zaplatit. Pokud se pohybujete ve vysoce konkurenčním oboru, PPC reklama bude o to dražší. Stejně tak je při PPC reklamě důležité a zároveň náročné vybrat efektivní klíčová slova, která přinesou výsledky. Nevýhodou je i skutečnost, že jakmile PPC reklamu vypnete, přestane vám generovat návštěvnosti.

 

SEO nebo optimalizace webových stránek pro vyhledávače

SEO se soustředí na optimalizaci faktorů na stránce a mimo ni, které přímo ovlivňují to, na jakých pozicích se ve vyhledávačích zobrazujete. SEO výsledky se nacházejí hned pod placenou reklamou.

 

SEO a jeho výhody

SEO pomáhá budovat povědomí o značce. Ovlivňuje také vaši viditelnost, což může mít pozitivní dopad na budování značky. Na web vám přinese organické návštěvníky, za kterých nic neplatíte a výsledky jsou dlouhodobé. Což znamená, že pokud do služby SEO přestanete investovat, neztratíte hned své pozice.

 

SEO a jeho nevýhody

Samozřejmě, ani SEO nemusí být vždy tou správnou cestou. Opět záleží na tom, kdo je vaší konkurencí, a na jaká konkurenční klíčová slova jste se rozhodli zaměřit. Jde také o dlouhodobou záležitost, proto nemůžete očekávat, že se na vrchní příčky vyhledávačů dostanete okamžitě.

Pokud v tom už máte jasno, zbývá vám jen poslední krok. Najít vhodnou reklamní agenturu, která vám s online marketingem pomůže.